Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Urząd Gminy Mełgiew (Partyzancka 2, 21-007 Mełgiew, tel: (81) 460 57 00 (Kancelaria), fax: (81) 460 57 90, email: melgiew@melgiew.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Mełgiew.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2014-01-01.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-10-14.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Maciej Opaliński, e-mail: informatyk@melgiew.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 81 460 57 21. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Gmina Mełgiew zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.bip.melgiew.pl lub https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
Informacja zwrotna:
Na podstawie Art.18.(1-6):
- Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
- Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
- Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
- Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
- Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
- Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
- Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze:
Na podstawie Art.18.7:
- W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
- Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury, można także złozyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
- Wejście do budynku od ulicy Partyzanckiej, nie zabezpieczone bramką;
- Drzwi do budynku wymagają otwierania samodzielnie, nieautomatyczne.
Dostępność pochylni:
- Przed budynkiem znajduje się podjazd z barierkami dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i innych osób niekorzystających ze schodów.
Dostosowanie korytarzy:
- W budynku znajdują się korytarze o szerokości od 150 cm;
- Dostęp do pokoi bez progów, możliwy jest dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Dostosowanie wind:
- W budynku znajduje się winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych z dostępnością do każdego poziomu (parter, piętro I, piętro II).
Dostępność platform:
- W budynku brak platform przyschodowych.
Dostępność informacji głosowych:
- Nad wejściem do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Dostępność pętli indukcyjnych:
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów:
- Wyznaczone jedno miejsce dla niepełnosprawnych na parkingu przed budynkiem urzędu.
Prawo wstępu z psem asystującym:
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego:
- Brak dostępności tłumacza migowego.
9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami
Dostępność obsługi klienta:
- Domofon na parterze umożliwiający kontakt z pracownikiem Sekretariatu;
- Na parterze urzędu gminy znajduje się Kancelaria - Biuro Podawcze; Pracownik przebywający w Kancelarii pomaga każdej osobie, a jeżeli jest taka potrzeba, sprowadza na parter właściwego pracownika z innego działu oraz udostępnia windę.
10. Informacje dodatkowe
Koordynator ds. dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
Deklaracja zgodności (informacje szczegółowe i zbiorcze)