Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Mełgiew

Logo - Urząd Gminy Mełgiew

Osoby z niepełnosprawnościami

Informacje dla osób z niepełnosprawnościami

Gmina Mełgiew zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.bip.melgiew.pl lub https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/

  • Data publikacji strony internetowej: 2014-01-01
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 2014-01-01
  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-31
  • Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 2021-10-14
  • Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:

  • Osobą kontaktową jest Maciej Opaliński, adres e-mail: informatyk@melgiew.pl, telefon: (81) 460-57-21 w godzinach pracy urzędu lub główny adres e-mail urzędu melgiew@melgiew.pl

 


Informacja zwrotna

Na podstawie Art.18.(1-6):

  • Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
  • Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
  • Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
  • Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
  • Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
  • Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
  • Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

 


Postępowanie odwoławcze

Na podstawie Art.18.7:

  • W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
  • Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury, można także złozyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:

 


Dostępność cyfrowa


Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa Gminy Mełgiew jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Brak opisów zdjęć, tekstu alternatywnego;
  • Niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu lub alt zawartego obrazu jest pusty lub go brakuje;
  • Brak podświetlanych linków;
  • Filmy umieszczone w serwisie nie mają dołączonych napisów dla osób niesłyszących;
  • Brak możliwości odsłuchania treści strony;
  • Zamieszczone na stronie pliki PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż były skanowane.

Dostępne udogodnienia:

  • Powiększanie czcionki na stronie;
  • Strona internetowa posiada specjalnie przygotowaną wersję (pod adresem internetowym https://ugmelgiew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=niepelnosprawni lub za pomocą ikony dostępności) spełniającą wymagania dostępności;
  • Kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA;
  • Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

 


Dostępność architektoniczna


Dostosowanie wejść do budynków:

  • Wejście do budynku od ulicy Partyzanckiej, nie zabezpieczone bramką;
  • Drzwi do budynku wymagają otwierania samodzielnie, nieautomatyczne.

Dostępność pochylni:

  • Przed budynkiem znajduje się podjazd z barierkami dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i innych osób niekorzystających ze schodów.

Dostosowanie korytarzy:

  • W budynku znajdują się korytarze o szerokości od 150 cm;
  • Dostęp do pokoi bez progów, możliwy jest dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Dostosowanie wind:

  • W budynku znajduje się winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych z dostępnością do każdego poziomu (parter, piętro I, piętro II).

Dostępność platform:

  • W budynku brak platform przyschodowych.

Dostępność informacji głosowych:

  • Nad wejściem do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostępność pętli indukcyjnych:

  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostosowanie parkingów:

  • Wyznaczone jedno miejsce dla niepełnosprawnych na parkingu przed budynkiem urzędu.

Prawo wstępu z psem asystującym:

  • Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność tłumacza języka migowego:

  • Brak dostępności tłumacza migowego.

Dostępność obsługi klienta:

  • Domofon na parterze umożliwiający kontakt z pracownikiem Sekretariatu;
  • Na parterze urzędu gminy znajduje się Kancelaria - Biuro Podawcze; Pracownik przebywający w Kancelarii pomaga każdej osobie, a jeżeli jest taka potrzeba, sprowadza na parter właściwego pracownika z innego działu oraz udostępnia windę.